0 comments

Ce înseamnă picajul Apple şi Samsung din trimestrul 2 2019: preţurile mari şi inovaţia cu porţia nu mai prind la public – Mobilissimo.ro

by on 3 august 2019
 

Pentru că a început o nouă lună au început să vină şi cifrele legate de profitul şi veniturile marilor companii tech din ultimul trimestru. Avem şi date semestriale şi dacă am aflat că Sony şi LG nu o duc prea bine, nici Samsung şi Apple nu respiră chiar uşurate. În vreme ce Apple ar putea fi detronată de Xiaomi, care ar putea urca pe locul 3 în top 5 producători telefoane, Samsung a avut un picaj de profit de 56% în trimestrul 2. Cauza o aflăm mai jos.

Sincer să fiu, era lesne de ghicit ce se întâmplă, privind evoluţia pieţei smartphone şi trendurile adoptate de producători în ultima vreme…. Apple mergea deja pe câteva trimestre de scădere, pentru că generaţia iPhone din 2018 nu a avut mare inovație. Ştiu, ştiu că iPhone XR e mega hit în UK şi SUA, dar Apple nu mai reuşeşte să ajungă la cifrele uriaşe de acum câţiva ani.

Tehnologia a progresat foarte rapid şi toţi marii producători au sărit imediat peste bretoane şi camere duale, direct la quad camera şi decupaje în ecran sau camere pop up selfie. Apple nu, se ţine tare şi inovează cu porţia. Nici nu mai vorbim de preţuri, cu Apple şi Samsung cerând 1000 de euro pe telefoane, atunci când din China plouă cu Xiaomi-uri, Oppo-uri şi Vivo-uri la jumatate de preţ şi cu dotări echivalente.

Samsung a avut o scădere ce profit cu peste 50% în T2 2019 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, asta deşi seria Galaxy S10 a fost bine primită. Aici motivele sunt multiple şi nu e doar legat de smartphone. A scăzut cererea de cipuri de memorie, a scăzut cererea globală de telefoane şi Samsung nu e doar Samsung Mobile, mai sunt şi alte divizii care pot trage în jos suma finală.

În plus Galaxy S10 parcă s-a depreciat cel mai rapid dintre flagshipurile Samsung văzute până acum. Deja şi în România preţurile au scăzut mult faţă de cele de lansare. Pe de altă parte, livrările de telefoane midrange au crescut în T2 faţă de T1 pentru Samsung, mulţumită seriei Galaxy A, deci aici lucrurile merg bine.

E greu de zis dacă problema e neapărat la Apple, la Samsung, sau la public. Telefoanele sunt din ce în ce mai puternice şi superdotate, cam toată lumea are deja un smartphone de căpătâi şi nu va vrea să îl schimbe anual. Business-urile încă merg, dar la un moment dat plafonarea va deveni evidentă şi asta pune stres pe departamentul R&D să livreze ceva nemaivăzut și rapid.

Cel mai grav mi se pare că încă nu ştim ce vine în epoca post smartphone. Ce facem după ce ajungem la paradigma edge to edge şi cum rămâne cu ochelarii AR?

Citeste stirea completa