0 comments

Liviu în pamperşii lu’ Ion: cronica piesei de teatru Richard 3 de Andrei Șerban – G4Media.ro

by on 10 martie 2019
 

Richard 3 se joacă aproape exclusiv cu faţa spre public. Fiecare dintre cei 12 actori are un singur partener: spectatorul. Ceea ce fusese anunţat, ca tendinţă, de precedenta montare a lui Andrei Şerban puternic ancorată în imediat, Mult zgomot pentru nimic de la Comedie, se transformă în regulă în proaspăta premieră de la Bulandra, scrie Mihai Brezeanu în cronica piesei de teatru Richard III pusă în scenă de Andrei Șerban, cronică publicată de Liternet.ro. Nu mai e loc / timp de aluzii, de metafore, de bile lovite cu manta. Timpul / Vremurile nu mai au răbdare, urgenţa nemerniciilor de partid şi de stat cere acţiune rapidă, ascensiunea imposturii, hoţiei, dictaturii se cuvin a fi oprite fără amânare. La finalul avanpremierei din seara de 8 martie 2019, pe când zâmbetul acela se răspândea peste sală, o voce feminină (există şi versiuni non-roz ale zilei femeii) a spus clar, răspicat şi simplu: „Haideţi la vot! Jos PSD!”. Mesaj limpede (al piesei), reacţie pe măsură (din public). * Zâmbetul acela era al lui Richmond, alter-ego al lui Richard. Tot aşa cum, în imediatul mioritic, Liviu e doar o nouă reîncărcare a lui Ion. În adaptarea Danielei Dima, actualitatea tulburătoare a textului lui Shakespeare devine extremă. Dar ce nu e extrem în acest spectacol al lui Andrei Şerban? Venit în siajul Văduvei vesele de la Opera Naţională Bucureşti & Opera Naţională Română din Iaşi şi a mai sus-evocatului Mult zgomot pentru nimic, în contextul Neguţătorului din Veneţia al lui Gábor Tompa de la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj, al Scrisorii pierdute a lui Victor Ioan Frunză de la Metropolis, al Pădurii spânzuraţilor adaptate de Radu Afrim pentru TNB şi al Coriolanus–ului lui Ducu Darie de la Bulandra-Icoanei, Richard 3-ul lui Şerban de la Bulandra-Izvor, adaptare a montării sale din 2018 de la budapestanul Radnóti Miklós Színház, ridică temperatura teatrului politic de pe scenele româneşti până aproape de limita de fierbere. În fapt, teatrul oglindeşte strada. „Ieşiţi din casă,
Citeste stirea completa