0 comments

Logitech va oferi consumatorilor informaţii despre impactul produselor sale asupra mediului înconjurător… – Adevărul

by on 20 iunie 2020
 

Logitech este prima companie de produse electronice pentru consumatorii direcţi, care va furniza o etichetare detaliată a impactului emisiilor de carbon pe ambalajele produselor din întregul portofoliu. În acest sens, intenţionează să responsabilizeze şi să colaboreze cu consumatorii, oferindu-le informaţii despre alegerile de cumpărare pe care le fac. De asemenea, doreşte să înceapă o schimbare în întreaga industrie pentru a reduce dramatic impactul emiisiilor de carbon asupra mediului.

Logitech îşi propune să realizeze dispozitive sustenabile pentru toate brandurile din portofoliu şi caută modalităţi de a reduce impactul pe care produsele sale îl au asupra mediului pe tot parcursul procesului de proiectare. Până acum, impactul carbonului nu a fost vizibil pentru consumatorii care doresc să înţeleagă mai bine deciziile lor individuale asupra mediului. Acum, transparenţa etichetării Logitech în ceea ce priveşte amprenta de carbon va cuantifica acest impact, îl va comunica consumatorilor şi îi va responsabiliza să ia decizii de cumpărare mai informate.

Transparenţa impactului de carbon extinde angajamentul luat de Logitech în ceea ce priveşte sustenabilitatea produselor, ambalajelor şi operaţiunilor sale. În 2019, compania a neutralizat emisiile de dioxid de carbon în ceea ce priveşte produsele de gaming din portofoliu şi a anunţat susţinerea Acordului de la Paris, angajându-se să-şi limiteze amprenta de carbon pentru a sprijini obiectivul ambiţios de 1,5°C. Logitech s-a angajat ca alimentarea companiei să se facă exclusiv cu energie regenerabilă până în 2030.

Calcularea impactului carbonului

Impactul carbonului este o măsurare cuantificabilă recunoscută, aliniată eforturilor de acţiune climatică. Logitech a dezvoltat de-a lungul mai multor ani o modalitate de analiză a ciclului de viaţă (LCA), care reflectă impactul de carbon al unui produs de-a lungul unui ciclu de viaţă, de la materiile prime până la fabricaţie, distribuţie, utilizarea produsului de către consumatori şi, în final, închiderea ciclului. Aplicarea instrumentelor LCA şi a expertizei de proiectare permit companiei să analizeze impactul de carbon, toxicitatea şi circularitatea diferitelor produse şi materiale de ambalare.

Pentru a sprijini integritatea calculelor interne, Logitech va lucra cu terţi renumiţi în domeniu precum Natural Capital Partners, iPoint Group şi un verificator independent pentru a analiza şi valida critic impactul de carbon la nivel de produs la standardele de certificare DEKRA. Logitech comunică în mod voluntar informaţii despre amprenta de carbon a produsului şi va oferi acces online la metodologia şi protocolul aplicat, respectând cuantificarea şi comunicarea amprentei de carbon sau standardele de etichetare prezentate de ISO 14067 şi ISO 14026.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Citeste stirea completa