0 comments

Premieră mondială: noul Lexus IS. Tot ce trebuie să ştiţi despre cel mai compact sedan din gama japonezilor – PiataAuto.md

by on 16 iunie 2020
 

16 Iunie 2020, 08:48

Denis Godorozea

După ce ieri câteva imagini cu noua generaţie Lexus IS au fost publicate neoficial online, astăzi japonezii au prezentat o galerie foto şi informaţii complete despre cel mai compact sedan din gamă. Informaţiile anterioare s-au confirmat, astfel, iar IS nu a migrat pe platforma TNGA, fiind în continuare un model cu tracţiune standard pe puntea spate. Totodată, noul sedan menţine şi motorizările predecesorului.

Modificările stilistice au dus la o creştere a dimensiunilor exterioare. În lungime şi lăţime Lexus IS a adăugat câte 30 mm, până la 4,705 mm şi, respectiv, 1,840 mm. Platforma similară cu predecesorul este trădată, însă, nu doar de concepţia clasică a modelului, dar şi ampatamentul neschimbat — 2,800 mm. Japonezii au publicat imagini cu cele două versiuni stilistice disponibile pentru IS — standard şi interpretarea F Sport, precum pe imaginea de mai jos. Acum IS poate avea jante de 18 sau 19 inch, bineînţeles, din aliaje uşoare. Clienţii mai pot comanda jante de 19 inch livrate de BBS, opţional pentru interpretarea F Sport.

Aparent, modificările tehnice nu sunt la fel de avansate precum cele stilistice, însă japonezii sugerează că au regândit complet suspensia, ceea ce ar rezulta într-o precizie mai bună în abordarea virajelor şi o plăcere de condus precum nu au mai oferit generaţiile precedente IS. Noile elemente ale suspensiei sunt mai uşoare decât anterior — arcurile indică o greutate redusă cu 20%, comparativ cu generaţia precedentă, pe când barele de stabilizare sunt mai uşoare cu până la 17%. Opţional japonezii oferă clienţilor o suspensie adaptivă.

Standard Lexus IS va avea faruri LED cu lentile clasice, iar opţional este oferit un sistem de iluminare mai performant, cu câte 3 elemente integrate în fiecare far. Constructorul nu a specificat despre ce tehnologie este vorba, dar am putea intui că IS a beneficiat de noua tehnologie BladeScan, introdusă în premieră pe versiunea actualizată RX.

Lista motorizărilor a rămas neschimbată, însă — Lexus IS foloseşte exact aceleaşi motoare, precum şi predecesorul. Standard sedanul IS 300 are sub capotă benzinarul turbo de 2.0 litri, ce livrează 244 CP şi 350 Nm cuplu maxim, livrat pe puntea spate prin intermediul cutiei automate cu 6 trepte. Această versiune este urmată de IS 300 AWD, ce vine nu doar cu un sistem de tracţiune integrală, dar şi un V6 de 3.5 litri sub capotă, aspirat natural, ce poate oferi la activ 263 CP şi 320 Nm.

În vârful gamei s-au situat motorizările IS 350 şi IS 350 AWD, ce au sub capotă versiunea mai potentă a unităţii V6 de 3.5 litri, ce poate dezvolta 315 CP şi 380 Nm. În ipostaza respectivă sedanul poate accelera până la 60 mph (97 km/h) în 5.6 secunde în versiunea cu tracţiune spate, pe când varianta 4×4 va fi mai lentă în acest exerciţiu cu 0.1 secunde.

La interior japonezii oferă standard un sistem multimedia renovat cu ecran tactil de 8 inch. Opţional clienţii pot comanda un ecran mai generos, de 10.3 inch. Cei de la bord pot interacţiona cu sistemul prin intermediul touchpad-ului situat pe tunelul central, iar acum acesta oferă şi conectivităţi Apple CarPlay şi Android Auto.

Standard şi indiferent de nivel de echipare, Lexus IS este echipat cu pachetul modernizat de sisteme de siguranţă activă Lexus Safety System+ 2.5, ce include sisteme precum cel de frânare automatizată de urgenţă inclusiv în marşarier, cu detectarea pietonilor şi cicliştilor. Un sistem de cruise-control adaptiv, cu funcţie stop-and-go, sistem de monitorizare a indicatoarelor rutiere şi cel de menţinere a benzii de circulaţie sunt oferite doar opţional. Cel puţin pe piaţa nord-americană.

Japonezii nu au anunţat preţurile pentru noul sedan, nici termenii debutului comercial. Presa americană anticipează, însă, că primele unităţi vor fi livrate showroom-urilor maericane până la finalul acestui an.

Înapoi

ŞTIRI DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT

TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT

Citeste stirea completa