0 comments

“Trăiește Viitorul!” propune o schimbare în lista de priorități financiare ale românilor

by on 29 octombrie 2018
 

Campania de educație financiară – ”Trăiește Viitorul!”, lansată de APPA – Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor și susținută de Metropolitan Life continuă cu o componentă de promovare în mediul online și prin lansarea platformei  www.traiesteviitorul.ro.

Scopul campaniei este de informare privind instrumentele de economisire și protecție pe care românii le au la dispoziție pentru a-și păstra același standard de viață la pensie, precum și în cazul producerii unor situații neprevăzute – accident sau îmbolnăvire.

Cele două spoturi video (disponibile aici) promovate în cadrul campaniei au la bază ideea unor experimente menite să ducă la conștientizarea unor nevoi care poate astăzi nu par prioritare, dar care pot influența radical viitorul fiecăruia. Vestea bună din mesajele campaniei este că există soluții pentru a îmbunătăți viitorul. Chiar începând de azi!

Conștientizarea duce, firesc, la nevoia de informare și aici intervine rolul portalului www.traiesteviitorul.ro. Acesta oferă informații clare, structurate simplu, privind principalele aspecte pe care trebuie să le cunoască fiecare despre utilitatea asigurărilor de viață, precum și despre sistemul pensiilor private. Execuția campaniei online a fost realizată de echipa Centrade Cheil și a beneficiat de cunoștințele în domeniul financiar ale specialiștilor APPA.

””Trăiește Viitorul!”  este cea mai amplă campanie organizată până în prezent, dedicată asigurărilor de viață și sistemului de pensii private. Considerăm un astfel de demers absolut necesar într-o piață dominată încă de asigurările auto și într-o țară în care, potrivit studiului KPMG, un român pensionat în 2048 va avea din pensia de stat o rată de înlocuire a venitului obținut ca salariat de sub 40%. Ne concentrăm pe mediul online în comunicare și pe o abordare prietenoasă, directă și transparentă, pentru că avem încredere că în acest fel putem atinge un public cât mai larg. Toți vrem un viitor cât mai sigur și liniștit, iar pentru acest scop e necesar să acționăm acum, în prezent, ” consideră Mihaela Cîrcu, Project Manager APPA.

“În România doar 1 din 5 adulți are o înțelegere a produselor financiare de bază. Prin acțiunile de educație financiară la care ne alăturăm, inclusiv prin acestă campanie, ne asumăm un rol activ de informare a românilor privind beneficiile asigurărilor de viață și ale pensiilor private. În general, există o reticență a consumatorilor față de produse care le vor aduce beneficii în ultima parte a vieții sau în situații ipotetice și neplăcute. Iar mesajul campaniei îi transpune pe cei care o urmăresc în situația din viitor când e mai dificil să îți păstrezi același nivel de trai fără economii suplimentare față de pensia obținută de la stat. În același timp, asigurările de viață ar trebui considerate o prioritate pentru a proteja sănătatea personală și viitorul celor dragi, deși în realitate lucrurile materiale încă sunt protejate pe primul loc. De aceea, scopul campaniei este să schimbe aceste percepții pentru ca o utilizare cât mai extinsă a asigurărilor de viață și a pensiilor private să contribuie în timp la creșterea nivelului de trai al populației”, susține Ciprian Lăduncă, CFO Metropolitan Life și Membru în Consiliul de Administrație al Metropolitan Life SAFPAP SA.

Campania ”Trăiește Viitorul” a fost inițiată în luna mai a acestui an și are la bază un studiu realizat de KPMG la solicitarea APPA, care ilustrează nevoia de creștere a nivelului de educație financiară în România. Printre concluziile acestui studiu, menționăm:

•    Un român alocă, în medie, 18 euro pe an pentru asigurările de viață, media Uniunii Europene fiind de 1.300 euro

•    Doar 1 din 5 români economisește pentru bătrânețe

•    Se estimează că un român pensionat în 2048 va avea din pensia de stat o rată de înlocuire a venitului obținut ca salariat de sub 40%, comparativ cu nivelul recomandat de OECD de 70%

•    România se află pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește educația financiară, indicatorul care măsoară nivelul acestei componente fiind de 21%, comparativ cu nivelul mediu al UE, de 52% .

Mai multe informații despre campanie și studiul KPMG găsiți pe www.traiesteviitorul.ro.